הרגע המיוחל הגיע. לאחר שלוש-עשרה שנים אתם זוכים ללוות את בנכם עם כניסתו לעולם המבוגרים כבר-מצווה. ההתרגשות גדולה, ההכנות בעיצומן וסביר כי גם אתם מעוניינים לחגוג את האירוע באחד המקומות המקודשים לעם היהודי: הכותל המערבי. זה הוא המקום האולטימטיבי לחגיגת בר מצווה.

השירותים שלנו

כמו רבות מן המשפחות, גם אתם מתלבטים איך לגשת לתכנון האירוע. בדיוק בשביל זה אנו כאן!

הצוות שלנו, ב'ירושלים של שמחה' ילווה אתכם בכל השלבים – החל משלב התכנון הראשוני של אירוע הבר-מצווה והתאמתו למשפחתכם, דרך התיאומים וההיערכות המקדימה לקראת היום הגדול וכלה בקיום טקס בר מצווה בכותל המערבי. בכל אחד מן השלבים יעמדו בפניכם אפשרויות שונות. אנו נסייע לכם לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבורכם תוך שיתוף מלא של בנכם.

הכותל המערבי – מגוון אפשרויות

חגיגה בכותל המערבי מתאפשרת במגוון אזורים – לכל אחד מהם מאפיינים שונים שחשוב להכיר. המקום הפופולארי ביותר לקיום טקס בר-מצווה ולאמירת ברכות בר-מצווה הינו רחבת הכותל המערבי הקלאסית – זו מן התמונות של סבא וסבתא, של אבא ושל אמא ושל האחים שהגיעו לטיול בכותל. מלבד רחבת הכותל המוכרת קיימים מספר מתחמים נוספים בהם ניתן לחגוג: קשת ווילסון  ו'הרחבה העליונה'. 

1. רחבת התפילה בכותל המערבי –  מרבית המשפחות בוחרות לערוך את טקס הנחת התפילין ואת הקריאה בתורה ברחבת התפילה הקלאסית בכותל המערבי. אזור זה מתנהל בדומה לבית כנסת: עזרת גברים המופרדת מעזרת הנשים באמצעות מחיצה דקורטיבית, ספריות עם סידורים בכל הנוסחים וספרי תורה רבים ניתנים לכל משפחה ללא צורך בהזמנה מראש. בשנים האחרונות הותקנה מדרגה בסמוך למחיצה המפרידה בין הגברים לנשים כדי לאפשר לנשים להיות שותפות באירוע ולראות היטב את המתרחש ברחבת הגברים. מומלץ להתייעץ עם חברים המכירים את מנהגי בית הכנסת בנוגע לאופי הלבוש הנדרש מהחוגגים כדי לכבד את המקום הקדוש.

חשוב לדעת בימים בהם יש חשש לגשם לא ניתן להוציא ספרי תורה ולקרוא בהם מחשש שמי הגשם יגרמו לפסילת ספר התורה. מה עושים כשצפוי לרדת גשם? – היכנסו לבלוג שלנו כדי ללמוד עוד

2. מתחם קשת ווילסון קשת ווילסון הינה שריד של גשר שחיבר בין הרובע היהודי להר הבית בימי הבית השני והיא ממוקמת באזור התת-קרקעי הסמוך לרחבת התפילה של הגברים ומהווה מעין מתחם מקורה בצמוד לכותל. אזור זה משמש לקיום טקסי בר מצווה בימי הקיץ או בימי החורף, שכן אזור זה ממוזג בכל עונות השנה. אם אתם מעדיפים לחגוג בנוחות ולא תחת כיפת השמים – מומלץ לבחון מיקום זה.

עבור הנשים והמתפללות הותקנה עזרת נשים ממוזגת מעל עזרת הגברים (מחיצה שקופה)– בדיוק כמו בחלק מבתי הכנסת שבהם ודאי ביקרתם. הכניסה לעזרת הנשים בקשת ווילסון מתבצעת ממנהרות הכותל המערבי, הכניסה עזרת הנשים אינה כרוכה בתשלום או בהזמנה מראש. 

כדי להקל על הנשים לשמוע את בנן קורא בתורה הותקנה מערכת שמע מתקדמת הכוללת אזניות אל-חוטיות ומשדר נייד. אנא ציינו באם אתם מעוניינים לעשות במערכת זו שימוש על מנת שנארגן זאת מראש. שירות זה אינו כרוך בתשלום נוסף.

חשוב לדעת כי בימים גשומים עלול להיווצר עומס בכניסה לעזרת הנשים. היאזרו בסבלנות, לרוב, משך ההמתנה אינו עולה על כמה דקות.

3. רחבת הכותל העליונה – חלקה העליון של רחבת הכותל (החלק שאליו מגיעים בטרם יורדים לעזרת הגברים / הנשים) משמש לעריכת טקסים ממלכתיים, השבעות לחיילי צה"ל ועוד. באזור זה של הכותל המערבי לא נהוג לקיים טקסי בר-מצווה הכוללים תפילה וקריאה בתורה, שכן, אין זה אזור תפילה ואין בו ספרי תורה. עם זאת, משפחות רבות בוחרות לקיים בו טקס קצר של הנחת תפילין בנוכחות כלל האורחים (אין באזור הפרדה בין גברים לנשים) ורק אחר כך יורדות לרחבת הכותל המערבי לצורך קיום העלייה לתורה בכותל. במידה ותהיו מעוניינים להתחיל בהנחת תפילין בנוכחות הגברים והנשים ורק לאחר מכן להמשיך את הטקס בכותל – אנא עדכנו אותנו!

להלן דוגמא של אירוע בר-מצווה בכותל המערבי בהפקת צוות 'ירושלים של שמחה':  

האוטובוסים הממוזגים הגיעו לשער האשפות הממוקם בסמוך לכותל המערבי ובני המשפחה יורדים ומתרכזים באזור מוצל. חבורת המתופפים שלנו, עם שופרות אותנטיים ובגדי לבן מתמקמת סביב החוגגים  ומתחילה לעשות 'שמח'. יחדיו אנו מתחילים בתהלוכה משותפת (בקצב שלכם) לכיוון הכותל המערבי. התהלוכה לכותל כוללת חופה רקומה, תקיעה בשופרות, תיפוף והמון 'שמח'. על רקע חומות העיר העתיקה נעצור לשעה קלה להפרחת בלונים צבעוניים– מחזה מרהיב שצלם מטעמנו יתעד עבורכם. רגע אחד לפני שניכנס לרחבת הכותל, נאחל שפע ברכות לבר-מצווה המתרגש.

כעת, הגיע הזמן לשמחה הגדולה! עם כניסתכם לרחבת הכותל יקבל את פניכם רב- מזמר המשמש גם כחזן מקצועי. הוא יוביל אתכם אל מקום הטקס בכותל המערבי וינחה את האירוע.

טקס הבר-מצווה בכותל יכלול אמירת 'שמע ישראל', עלייה לתורה וקריאה בברכה של בנכם הבר-מצווה וכמובן… זריקת סוכריות. רגע הנחת התפילין אל מול הכותל המערבי הוא ללא ספק אחד הרגעים המאושרים שתחוו ויישארו אתכם לאורך ימים ושנים. גם השירים והריקודים ברחבת הכותל יותירו בכם חותם עמוק.

עם סיום טקס הבר מצווה בכותל, יאמר האב: "ברוך שפטרני מעונשו של זה" כשברקע צהלות "מזל טוב" מכל עבר.

כעת, יגיש הרב מזכרת לבר-מצווה מן האירוע המרגש: תעודת בר מצווה מהודרת חתומה בידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים. החגיגה בעיצומה!

לאחר הפסקה למנוחה וטעימות מצווה נמשיך לסיור במנהרות הכותל או במגוון אתרים בעיר העתיקה, כגון: שרשרת הדורות, בית המקדש בתלת-ממד ועוד – המותאמים לימי הקיץ והחורף, כאחד.

הגיעה העת להתכנס באולם אירועים ולחגוג אירוע בר-מצווה עם בר עשיר ותכנית שעליה תחליטו.

זו רק דוגמא לאחת האפשרויות העומדות בפניכם… נשמח לסייע לכם בכל אחד מן השלבים כדי שתגיעו נינוחים וערוכים ליום הגדול של בנכם!

אין כמו ירושלים

הכותל המערבי הוא המקום המושלם לאירוע שלכם. מלבד טקס הבר-מצווה בכותל המערבי, קיים מגוון עצום של אטרקציות לבר מצווה כדוגמת מנהרות הכותל והרובע היהודי, מסעדות ואולמות אירועים, שפע מלונות ועוד. מניסיוננו, אין כמו ירושלים בשום מקום אחר בעולם!

אתם בידיים טובות

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למאות לקוחות שהפקנו עבורם את האירוע בירושלים ובכותל המערבי. הצוות שלנו יתאים לכם סיור בירושלים, יציע לכם את כל השירותים הנלווים כגון: אולמות, צלם, כיבוד ועוד. המשימה שלנו הוא לתת לכם הרגשה של אורחים באירוע שלכם.

המחיר שלנו

אינכם חייבים להוציא ממון רב כדי שהאירוע שאתם מתכננים יהיה משמעותי ומיוחד. הצוות שלנו בנה עבורכם את התכנית המושלמת המתאימה לצרכיכם ולתקציב העומד לרשותכם. בחשיבה משותפת נקפיד גם על הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול.

נשמח להעמיד לרשותכם מגוון שירותים כדי שתרגישו בירושלים כמו בבית:

  •   ליווי והדרכה לכל אורך היום בידי הצוות המקצועי שלנו
  •   אוטובוסים ממוזגים מפתח הבית לירושלים וחזור
  •   צילום מקצועי (וידיאו/סטילס) כולל הפקת קליפ וידאו
  •   עריכת האירוע בכותל והנחייתו בידי רב-מזמר מקצועי כולל שירים וריקודים
  • הנחת תפילין ועלייה לתורה בכותל המערבי
  •   מעגלי מתופפים – המון שמח עם שופרות, תופים, וחופה מקטיפה
  •   כיבוד ברחבת הכותל המערבי: בר-בופה עשיר (כולל שתיה חמה ומאפים)
  •   קיום האירוע בסמוך לעזרת הנשים כדי שהחגיגה תהיה של כולם
  •   מסעדות בירושלים -במגוון סגנונות – מחירים אטרקטיביים
  •   סיורים בירושלים העתיקה לכל המשפחה עם מיטב המדריכים
  • כניסה למיטב האתרים בירושלים ובכותל המערבי
  • הפרחת בלונים בצבעי כחול לבן והקראת ברכה לחתן הבר מצווה
  •   "סופר ליום אחד" – סדנה מרגשת לכתיבת סת"ם עם דיו ונוצה – ממש כמו פעם
  •   הענקת תעודה ממוסגרת חתומה בידי רב הכותל המערבי
  • הפקת  מזכרת בר-מצווה אישית לכל אורח: כיפות, סידורים עם הקדשה, מגנטים, הזמנה לבר מצווה ועוד.


'ירושלים של שמחה' – עושים לכם שמח בירושלים!